Gdzie można sprawdzić upadłość firmy? Na rynku pracy w ostatnim czasie zaszły znaczące zmiany, których…
Otwieranie własnego sklepu internetowego – gdzie najlepiej to zrobić?
Sklepy internetowe to w obecnych czasach bardzo popularne rozwiązanie. Coraz więcej osób decyduje się bowiem na zakupy online, które zostaną dostarczone bezpośrednio pod drzwi ich mieszkania lub do punktu odbioru, z którego będą mogli skorzystać w dogodnym dla nich terminie. Otworzenie własnego sklepu internetowego, wbrew pozorom, nie jest wcale takie trudne. Jednak, aby odnieść sukces musisz posiadać produkt, który będzie wyróżniał się na tle konkurencji lub taki, na który jest bardzo duże zapotrzebowanie ze strony konsumentów. Jeżeli masz już pomysł na własny biznes, to pewnie zastanawiasz się gdzie i jak otworzyć taki sklep internetowy? Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat otwierania własnego sklepu w sieci, to koniecznie przeczytaj poniższy artykuł.
Koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego
Zanim zaczniesz myśleć o uruchomieniu własnego sklepu najpierw dobrze zapoznaj się ze wszelkimi kosztami i zastanów się czy jesteś w stanie im podołać. Pomimo, że złożenie sklepu internetowego nie wymaga dużych środków finansowych, to i tak może okazać się, że koszty są zbyt duże jak na Twoje możliwości. Przede wszystkim musisz posiadać dobry komputer z dostępem do Internetu – gdyż to właśnie dzięki niemu możliwa będzie obsługa sklepu. Wbrew pozorom koszty nie są związane tylko i wyłącznie z samym założeniem i utrzymaniem sklepu. Nakład finansowy potrzebny jest na:
- wykupienie domeny internetowej,
- zatrudnienie grafika, który dostosuje wygląd strony,
- sporządzenie regulaminu przez prawnika,
- wykonanie profesjonalnych zdjęć sprzedawanych produktów,
- zakup materiałów do wykonywania produktów,
- wynajem ewentualnego pomieszczenia magazynowego,
- prowadzenie akcji marketingowych/reklamowych.
Zsumowanie wszystkich wyżej wymienionych działań to kosz około 3000-5000zł. Nie jest to mała kwota, szczególnie dla kogoś kto dopiero rozpoczyna swoją działalność lub dla osoby, która zajmuje się wykonywaniem własnoręcznych przedmiotów i po prostu postanowiła je sprzedawać. Dobrze przemyślany sklep, z ciekawym i wzbudzającym zainteresowanie asortymentem powinien zacząć zarabiać na siebie po kilku miesiącach od rozpoczęcia działalności. Nie należy zniechęcać się po pierwszych tygodniach, tylko stopniowo zdobywać klientów i w miarę możliwości rozwijać swoją działalność. Początkujące osoby często wybierają gotowe platformy, na których mogą łatwo i szybko uruchomić swoją działalność. Zobacz, które z nich są najpopularniejsze.
Platformy Open-Source
Wszystkie platformy e-commerce polegają na utrzymywaniu katalogu produktów, obsługiwaniu sprzedaży, przyjmowaniu płatności oraz wysyłce maili transakcyjnych. Niektóre z nich pozwalają także na decydowanie o wyglądzie strony. W zależności od tego jakie mamy założenie biznesowe taką platformę powinniśmy wybrać. Najczęściej spotyka się platformy Open-Source oraz platformy abonamentowe. Open-Source to takie witryny jak np.: WooCommerce, PrestaShop, czy też Magento. Sklepy tego typu wymagają instalacji na własnym serwerze – przez co w pełni jesteś jego właścicielem. Platformy te są nieustannie rozwijane i modyfikowane przez co umożliwiają przyszły rozwój. Możliwe jest wybranie darmowego oprogramowania sklepu, jednak najczęściej związane jest to z koniecznością zakupu płatnych wtyczek, które rozszerzają jego funkcjonowanie. Są to rozwiązania, jakimi nie posługują się zazwyczaj sklepy abonamentowe – rozwijane przez jedną firmę. Czy sklepy Open-Source są odpowiednie dla każdego? Jeżeli masz w planach uruchomienie własnego sklepu internetowego, to powinieneś skorzystać z tej platformy, jeżeli:
- jesteś osobą, która chce prowadzić własny, niezależny sklep,
- znasz podstawy e-commerce lub jesteś na poziomie średnio-zaawansowanym,
- planujesz poszerzenie działalności o rynki zagraniczne,
- przewidujesz dynamiczny rozwój swojego biznesu.
Platformy abonamentowe
Drugim, najczęściej wybieranym typem platform, są platformy abonamentowe, takie jak np.: Shoper, Shoplo czy też Shopify. W odróżnieniu od Open-Source nie wymagają one instalacji na własnym serwerze. Z ich prowadzeniem związana jest miesięczna opłata abonamentowa – jednak nie jesteś właścicielem sklepu. Sklepy tego typu zazwyczaj zawierają nie wymagają instalowania żadnych dodatków, gdyż już na starcie zawierają zestawy odpowiednich funkcji i interakcji. Gotowe oprogramowanie sklepu internetowego nie wymaga hostingu, instalacji systemu, aktualizacji, tworzenia kopii bezpieczeństwa, instalowania wtyczek czy też rozszerzeń do systemu. Jedynym zobowiązaniem jest płacenie comiesięcznego abonamentu, który może wynosić od 50zł za kilka produktów do 300zł netto miesięcznie – co daje kwotę w granicach 600-3600zł netto rocznie. Kto powinien skorzystać z tego typu platformy? Z platformy abonamentowej powinieneś skorzystać, kiedy:
- jesteś osobą początkującą i nieobeznaną z zasadami działania e-commerce,
- nie masz dużego budżetu na uruchomienie biznesu,
- chcesz, aby usługodawca zajął się wszelkimi zabezpieczeniami i innymi technicznymi rzeczami związanymi z prowadzeniem sklepu.